Friday, November 27, 2009

Roosa 2mbriga l2bi ylej22nud kommunistliku Laose!

No tegelikult ei olnud mingeid nii uskumatuid p66rdeid, lihtsalt enamus linna ja kylalistemaju oli unne suikunud kui meie oma suurte seljakottidega sinna j6udsime. Ja siis me koputasime m6ndadele ustele ja uurisime m6nes teises kohas hindu ja ei olnud nagu miskit toredat. K6mpisime aga m66da j6e22rt edasi kuni j6udsime yhte vahvasse kylalistemajja kus keskel oli aiake ja 6llekylmkapp. k6ik nagu sobis aga kuna kell oli 2 saanud, polnud aga kedagi, kes meile infot annaks. 6nneks kolistasime ja r22kisime oma veidras keeles piisavalt k6vasti, et austraalane Sean ajas end 5 teki alt v2lja (ise hiljem r22kis, v2ga jahe 66 oli) ja juhtumisi oli tal ka v2ga armas tuba meile anda. P2rast pikka transpordip2eva ning 3 p2eva kylma vett kylmas pohjas oli soe duss nagu paradiis. Uni tuli magus!

J2rgmise p2va lihtsalt puhkasime - lugesime oma verandal v6rkkiiges, avastasime toredaid restorane ja magasime maitsvat l6unaund. Ning 2rgates tundsime, et on aeg avada mu austraaliast kaasaveetud veinipudel (mida ma siis 3 n2dalat kotis olin vedanud). Enne aga tegime linnapeal tiiru - kypsised, kyynlad, juust,bagettid ja mangod leidsime k6ik ylesse - ja kuigi oli plaanis veeta 6htu romantiliselt oma terrasil, veetsime selle Seani ja uk noormehe Kimi seltsis seal samas aiakeses ning jagasime oma head-paremat meeldiva vestluse eest. Ning veinipudeli ning m6ne 6lle edenedes leidsime ka rahategemis idee, ehk siis Seani lahkel loal s2ttisime j2rgmisel p2eval tema aia keskele ylesse oma telgi, et kui huvilisi on, seda 66majana v2lja rentida. Silti ei teinud ja sinna ilmselt meie plaan toppama j2i, sest keegi polnud 3 p2eva jooksul huvitatud. Aga proovida v6is...

Pyhap2eval rentisime rattad ning tegime vurades ymbruskonna kyladele ja m2gedele-koobastele tiiru peale. Allam2ge kylades olin ma p2ris kindlasti kyla kiireim rattur ja s22stu m6ttes ei maksnud me kohalike sildade yletamise eest, vaid ronisime ikka ise p6lvini veest l2bi rattad k2evangus. Palju kanu pidime alla ajama, sest nad olid t6esti rumalad ja kogu tee h6ikasime meid tervitavatele lastele oskuslikult "Sabaidee" vastu. Kohalikud on v2ga viisakad, s6bralikud ja tervitavad alati! Rattad viisime kella 18.00 tagasi nagu pidime, millele j2rgnes duss ja 6htus66k ning esimene 2mber, meie uus lemmik. Seal restoranis v6tsime roosa 2mbri laolao riisiviskit laimi ja sprite'ga. Ja veel yhe. Ja siis jalutasime linnapeal, kuni j6udsime bucket bar'i (spetsiaalsesse 2mbri baari) ning tegime yhe veel. 6nn naeratas meile, sest t2ringut veeretades sain 6, mis t2hendas tasuta seda sama suuremahulist kokteili ning p2rast seda otsustasime veel yhe teha :) Ja siis laulsimegi yle baari Kings of Lioni repertuaari ja rokkisime kella 01.00 ajal kodupoole. Sest p6hipidutsemise olime planeerinud pyhap2eva peale, et teha kurikuulsat "tubingut"!

Esmasp2eva hommikul siis peitsime passid ja rahakotid voodite alla ja raamatute vahele ning p2evitusriided seljas vantsisime uksest v2lja. Seanilt uurides kuidas v2rk k2ib ja kust tube (suuri kummir6ngaid, millega siis vees edasi liikuda ja hullata saab), selgitas tema et tegelikult on see raha raiskamine, sest j6e22rsetesse baaridesse saab ka niisama jalgsi ja kes see ikka seda tubingut seal teeb - raharaiskamine ja lisakoorem. Niisiis hoidsime 6lleraha kokku ja vantsisime niisama 6km m66da riigi suurimat maanteed kohaliku meelelahutuskeskusse. Sinna l2histele aga j2i orgaaniline kitsefarm igasuguste muude huvitatvate keskkokkas6bralike tegevustega, nii et k6igepealt uudistasime seal tunnikese ringi ning j2tsime pool oma kaasav6etud 2mbrirahast sinna Mulberry (?) tee ja v2rske kitsejuustu v6ileiva eest. N2mmN2mm.
No ja siis vantsisime tubima ehk istusime esimesse baari, v6tsime 2mbri laolaod millegagi ja vaatasime kymneid noori (et mitte 6elda lapsi, vanemad prouad arvasid) yle maailma raha maha joomas ja tantsimas. P2ris naljakas oli, kui arvestada et kell oli 15.00 p2eval. J2rgmine p2ev raha v2lja v6ttes, kuulsime kuidas kaks blondi piigat eelmise p2eva staaridest vaatasid oma pangakontosi ja arvasid, et oleks vaja emale helistada:)
P2v l2ks muidu oodatust valutumalt kui v2lja arvata, et maksime 2 h eest pea 100kr ja see et Triinu l6hkus oma prillid 2ra ning tagatipuks kaotas ka lahti tulnud sanga 2ra. Nyyd k2ib ta oma yhe sangaga disainprillidega;) Aga roosa 2mbri v6tisme j6ebaarist kyll kaasa, mis nyyd meiega kotis kaasas seikleb!
Ja siis avastasime end taas bussis... Vang Viengist 4h Vientiane (olime bussijaamas kohalikus s66gikohas pardimaksa ja riisi syyes t2ielik furoor) ... sealt 66buss (vooditega!!6htus66k,lutsukommi ja m2rjad r2tid hinna sees!! Saime kaisus magada, sest nii kitsas oli ja natuke kylmkapp ka sest nad on jube vaimustuses oma konditsioneeridest, aga meil olid magamiskotid) Paksesse. Ning 6 hommikul olimegi kohal, tegime hommikus66gi ja pidasime aru, et mis edasi! pakse ei olnud v2ga vaimustust pakkuv ja tuktuki mehed olid v2ga rahaahned, nii et j2tsime uhked kosed sel korral vaatamata (m6tlesime kyll ise rollerit rentida aga selgus et me kumbki ei oska s6ita ning triinu ei tahtnud isegi proovida. Moosisime mingi noore kuti laenutusest 2ra kes mulle proovida andis kuid p2rast seda kui otse vastassuunda tormasin ja peaaegu avarii tegin 3m jooksul, keeldus ta meile neid rentimast ;)). No mis siis ikka muud kui edasi ning v6tsime plaani hoopis omaaegse Laose kuningriigi keskuse Chmapasaki oma eel- Angkori aegsete Wat Phu templi j22nustega. Kimasime bussijaama, tegime kindlaks milline buss ja mis kell ning l2ksime turule nuudlisuppi s66ma ja 6lut jooma. Olime kohalikus s66gikohas t2ielik sensatsioon ;)

Champasak j2i poolele maale meile vajaliku piiri poole, nii et sobis ilusti plaani. ega me p2ris kindlad ei olnud, kuhu kaugele see buss meid viib, aga l2ks nii et isegi praamis6it oli hinna sees, sest omaaegne kuningriigi keskus asus yle Mekongi. No praamiks on seda natuke palju nimetatud, siuke ujuv laadismisild pigem suurte aukudega aga mahtusime k6ik 6-8 autoga tihedalt peale ja ylej22nud praam s6i ka korvikestega ringi k2ivatelt t2didelt ostetud nuudlisuppi aga meie loobusime, sest k6hud Mekongiks vist veel valmis pole. Kui praam randuma hakkas, pesid t2did n6ud Hiina poolt tulevas j6es (loe:kanalisatsioonis) 2ra, ning k6ik oli j2rgmiste s6itjate jaoks p6him6tteliselt valmis. Leidisme endale v2ga odava ja lihtsa kylalistemaja ning nautisime kylma yhisdussi m6nusi.
Champasak on t2nap2vaks pisike kyla, kus hiigelaegadest eriti midagi s2ilinud ei ole (peale koloniaalarhitektuuri peatat2aval) ja inglise keel on kyllaltki tundmatu ning p2rast 18.00 kylas kyll elektrit on, kuid kuna t2navavalgustus puudub on hirmus pime ja miljonid s22sed-muud lendurid ymbritsevad rippuvaid elektripirne. S66mas tasub k2ia enne pimedat yhes6naga, sest malaariapilved on p2ris hirmutavad ja hiljem sygelevad ;) J2rgmisel p2val rentisime rattad ning vurasime 10km eemal asuvatesse templi varemetsse, mis on igati v22rt kylastamist, kuna pool nendest asuvad m2e jalmil ja vaade v2ga vaikne, rahulik ja imelilus. Aga vast tasub enne Angkor Wati ikka minna, sest muidu v6ib mulje olematu olla ;) Veetsime p2va seal chillides, raamatuid lugedes, maailmaasju arutades ning siis kimasime tagasi 6llele ja korraks ka kyla ainukesse 3 arvutiga internetipunkti.
Ning reedel pakkisime varakult kompsud, maksime pisikese hoteeliarve ning h22letasime maha m66duva tuk-tuk bussi. Oli aeg edasi piiri poole liikuda ning selle p2va jooksul liikusime lausa 5 erineva transportvahendiga. TukTukbuss viis meid maante22rsesse kylla, kus plaanisime hommikut syya ning v6tsime alustuseks juba paki joogijogurtit, kui ootamatult peatus meie nina ees pooltyhi buss, kes kohe kaht valget seljakottidega tsikki n2hes kasutas v6imalust - kuhu minek, kohe viime :) Saime enamv2hem hinna kaubelda ning algas tee piiri poole. Buss peatus teepeal mitmetes turistikohtades ning mingi hetk teatasid bussimehed, et nyyd edasi l2heb teekond mootorratastega. No mis seal ikka - v2ikesed kohalikud onud v6tsid meie suured kotid jalgevahele, ise hyppasime taha pingile ning p6rutasime rolleritega piirile, kus p2rast dollari v2ljak2imist saime riigist lahkumis templi ning l6ppes meie kahen2dalane seiklus imevahvas Laoses!